Comarch ERP

Środki trwałe

Ewidencja środków trwałych obejmuje rzeczowe składniki majątku związane z wykonywaną działalnością. Ewidencja środków trwałych i jej prowadzenie jest niezbędne do zaliczania amortyzacji w koszty działalności. Jej brak powoduje, że odpisy amortyzacyjne nie mogą stanowić kosztów uzyskania przychodu oraz nie można ich uwzględnić przy obliczaniu dochodu.



Środki trwałeUsprawnij zarządzanie środkami trwałymi
w firmie, tak od strony ewidencji składników majątku trwałego, jak i poprzez automatyzację naliczania odpisów amortyzacyjnych.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI →

Zapoznaj się z funkcjonalnością modułu Środki trwałe Comarch ERP XL.

Funkcjonalność modułu Środki trwałe Comarch ERP
Ewidencja składników majątku trwałego
  • Ewidencja majątku trwałego na podstawie ksiąg inwentarzowych zorganizowanych w wielopoziomową strukturę drzewa,
  • Sprawna ewidencja wyposażenia,
  • Czytelny wykaz składników majątku trwałego wykorzystywanych w przedsiębiorstwie,
  • Możliwość określenia szeregu parametrów na kartotece środka trwałego:
    • osoba odpowiedzialna za dany środek trwały,
    • metody i stawki umorzenia i amortyzacji,
    • miejsce, gdzie znajduje się środek,
  • Ewidencja wszystkich zdarzeń związanych ze środkiem trwałym/wartością niematerialną i prawną na podstawie stosownych dokumentów:
    • przyjęcie składnika majątku trwałego,
    • zwiększenie lub zmniejszenie wartości,
    • likwidacja składnika majątku trwałego,
    • amortyzacja,
    • zmiana osoby odpowiedzialnej,
  • Rejestracja umów leasingowych, zarówno w walucie polskiej, jak i w walutach obcych,
  • Bieżąca kontrola harmonogramu spłat rat leasingowych.
Amortyzacja składników majątku trwałego
  • Możliwość automatycznego naliczania odpisów amortyzacyjnych w okresach wskazanych przez użytkownika,
  • Uzależnienie wielkości wygenerowanych odpisów od wskazanej w księdze inwentarzowej metody oraz stawki,
  • Możliwość dwutorowej amortyzacji środków trwałych:
    • ujęcie bilansowe (według Ustawy o Rachunkowości lub według MSR/MSSF)
    • ujęcie podatkowe,
  • Możliwość wstrzymania naliczania amortyzacji środków trwałych serwisowanych do momentu ich naprawy i ponownego przesunięcia do użytkowania,
  • Wygodne przygotowanie planu amortyzacji oraz zestawienie odpisów planowanych i rzeczywistych.
Dynamiczne raportowanie

Łatwe uzyskanie szczegółowych informacji dotyczących wskazanych środków trwałych, z możliwością określenia zakresu analiz na podstawie rozbudowanej listy parametrów.